Ke stažení
Často kladené dotazy
Jestliže jste se rozhodli přenést aplikaci na jiné zařízení, je potřeba dodržet následující postup, aby vše proběhlo bez problémů a nedošlo ke ztrátě Vašich dat.
- Záloha databáze
- V aplikaci na záložce „Databáze“ otevřete „Správce databází“.
- Stiskněte volbu „Ukázat pokročilé funkce“.
- Proveďte zálohu databáze (ideálně přímo na serveru/hlavním pc).
- Deaktivace licence
- Deaktivujte Vaši licenci přes menu „Nástroje“ – „Licence“ – „Deaktivovat licenci“.
- Instalace programu a aktivace licencí na novém PC
- Proveďte instalaci na nový PC/Server, včetně aktivace licencí. Detailní postup naleznete v systémové příručce.
- Obnova databáze
- Pokud máte zálohu (přípona *.fbk), musíte použít obnovu databáze na kartě „Správce databází“.
- Pokud máte originální soubor databáze (*.fdb), stačí soubory zaměnit (výchozí databáze po instalaci bude prázdná).
Upozornění:
Nová instalace aplikace bude instalovat i novou instalaci Firebirdu (podpůrná aplikace pro přístup k databázi). Pokud jste měli v aplikaci vytvořené uživatele pro přístup do aplikace (nejedná se o přístupy do datových schránek), bude nová instalace obsahovat pouze jeden účet SYSDBA s heslem masterkey. Pokud nechcete uživatele zadávat znova, je zapotřebí přenést i soubor c:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_3\security3.fdb.
- Ve službách zastavte Firebird.
- Nahraďte soubor.
- Zapněte Firebird.
Hromadný import subjektů lze provést několika způsoby. Obecný popis struktury dokumentu určeného pro import naleznete v nápovědě v sekci „Začínáme” – „Subjekty”.
- Vytvoření vlastního vzorového souboru
- Na záložce „Kontrola Insolvence” otevřete „Subjekty”.
- Klikněte pravým tl. myši do pole a vyberte možnost „Export subjektů do XSL ve tvaru pro import”.
- Do Vámi definovaného umístění se uloží soubor xls s již přednastavenou strukturou.
Upozornění: Během vytváření importního souboru je velmi důležité správně definovat, zda je subjekt právnická (0) nebo fyzická (1) osoba (viz. nápověda výše). Pokud tento údaj nebude zadán korektně, může dojít k chybnému nálezu.
- Doplňování informací z ARESu
- Není nutné vyplňovat v importním souboru všechny informace.
- Jestliže do dokumentu korektně zadáte rozlišení pro právnickou a fyzickou osobu a uvedete IČ, můžete následně využít funkci na doplnění zbylých informací z oficiálního rejstříku ARES.
- Tato funkce je k dispozici u každého záznamu v číselníku Vašich subjektů.
- Možnost hromadného doplnění informací je k dispozici na kartě „Subjekty” pod pravým tl. myši, stačí označit subjekty, nad kterými chcete provést doplnění.