Často kladené dotazy

Jestliže jste se rozhodli přenést aplikaci na jiné zařízení, je potřeba dodržet následující postup, aby vše proběhlo bez problémů a nedošlo ke ztrátě Vašich dat.

  1. Záloha databáze
  • V aplikaci na záložce „Databáze“ otevřete „Správce databází“.
  • Stiskněte volbu „Ukázat pokročilé funkce“.
  • Proveďte zálohu databáze (ideálně přímo na serveru/hlavním pc).

  1. Deaktivace licence
  • Deaktivujte Vaši licenci přes menu „Nástroje“ – „Licence“ – „Deaktivovat licenci“.
  1. Instalace programu a aktivace licencí na novém PC
  • Proveďte instalaci na nový PC/Server, včetně aktivace licencí. Detailní postup naleznete v systémové příručce.
  1. Obnova databáze
  • Pokud máte zálohu (přípona *.fbk), musíte použít obnovu databáze na kartě „Správce databází“.
  • Pokud máte originální soubor databáze (*.fdb), stačí soubory zaměnit (výchozí databáze po instalaci bude prázdná).

Upozornění:

Nová instalace aplikace bude instalovat i novou instalaci Firebirdu (podpůrná aplikace pro přístup k databázi). Pokud jste měli v aplikaci vytvořené uživatele pro přístup do aplikace (nejedná se o přístupy do datových schránek), bude nová instalace obsahovat pouze jeden účet SYSDBA s heslem masterkey. Pokud nechcete uživatele zadávat znova, je zapotřebí přenést i soubor c:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_3\security3.fdb.

  • Ve službách zastavte Firebird.
  • Nahraďte soubor.
  • Zapněte Firebird.

Hromadný import subjektů lze provést několika způsoby. Obecný popis struktury dokumentu určeného pro import naleznete v nápovědě v sekci „Začínáme” – „Subjekty”.

  1. Vytvoření vlastního vzorového souboru
  • Na záložce „Kontrola Insolvence” otevřete „Subjekty”.
  • Klikněte pravým tl. myši do pole a vyberte možnost „Export subjektů do XSL ve tvaru pro import”.
  • Do Vámi definovaného umístění se uloží soubor xls s již přednastavenou strukturou.

Upozornění: Během vytváření importního souboru je velmi důležité správně definovat, zda je subjekt právnická (0) nebo fyzická (1) osoba (viz. nápověda výše). Pokud tento údaj nebude zadán korektně, může dojít k chybnému nálezu.

  1. Doplňování informací z ARESu
  • Není nutné vyplňovat v importním souboru všechny informace.
  • Jestliže do dokumentu korektně zadáte rozlišení pro právnickou a fyzickou osobu a uvedete IČ, můžete následně využít funkci na doplnění zbylých informací z oficiálního rejstříku ARES.
  • Tato funkce je k dispozici u každého záznamu v číselníku Vašich subjektů.
  • Možnost hromadného doplnění informací je k dispozici na kartě „Subjekty” pod pravým tl. myši, stačí označit subjekty, nad kterými chcete provést doplnění.

Nenašli jste odpověď na Vaší otázku? Napište nám.